26 Ağustos 2018 Pazar

Resulullah'ın cenazesine kaç kişi katıldı?-2


Resulullah'ın cenazesine kaç kişi katıldı?-2
Peygamberin Cenaze Namazını 17 kişi kıldı" iftirasına cevap

1. İhsan Eliaçık'a göre Resulullah'ın (s.a.v.) cenaze namazını 17 kişi kıldı, anlaşılan o ki Sakife'dekileri namaza katılmamış olarak hesap ediyor. Önce işkembeden bir şeyler atıyor sonra salladığı o yalanlar üzerinden Ashabın tamamını eleştiriye tutuyor. Güya namaza Hz. Ali (r.a.) imamlık etti ve 3 halife namazda yoktu. Uydurmalar içinde bile çirkin duracak bu uyduruk iddiaya bir önceki yazımda kaynaklarıyla cevap vermiştim. Biz ilimle konuşuyoruz İhsan Eliaçık ise karnından konuşuyor. İbn İshak, İbn Sad, Vakidi, İbn Hişam, Taberi, İbn Kesir dahil islam tarihçilerinin ve siyer yazarlarının tamamı Eliaçık'ı yalanlamaktadır.(2) Bu durumda Eliaçık'a "bu uydurmaları nereden bulup getiriyorsun ?" diye sormamız gerekiyor. Varsa kaynağın getir de öğrenelim..Ne yazık ki Twitter hesabından da ilmi olarak münazaraya girmeye cesaret edememekte ve zorlandığı yerde blokladığı için kendisine bu soruları doğrudan sorma imkanı bulamamaktayım. Lafa gelince bunlar çok akılcıdır, tarafsızdır..Bu rasyonellik, demokratlık sırf kendisi eleştirdiği zaman geçerlidir..Kendilerini ilmi açısından bile eleştireyim dediğin an işler değişir.

İhsan Eliaçık burada bir kaç açıdan saçmalamıştır: 
a-Sahabenin sadece 17 si Resulullah'ın cenaze namazına katıldı diyerek,
b-Cemaate Hz. Ali imamlık etti diyerek.

Tüm siyerci ve tarihçiler Ensar ve Muhacirin bu namaza katıldığını, halkın grup grup gelip namazı peyderpey kıldığını; imamsız kılındığını söylemekte ittifak halinde iken sözüm ona rivayet aleyhtarı olan Eliaçık'ın senedinde sırf kendisi ve ismini bilmediğimiz bir veya birkaç Şiinin bulunduğu bu uyduruk rivayetle ortaya çıkması kendi çizgisiyle de çelişmektedir. Bu husus akılla da çelişir. Şöyle ki;

İhsan Eliaçık'ın ve bu iftirayı yaymaya çalışan Şiilerin elde etmeye çalıştıkları sonuç ilk 3 halifeyi kötülemek olmalıdır. Güya onlar siyasi hesaplar içinde o kadar meşgul idiler ki Allah Resulünün (s.a.v.) cenaze namazını bile önemsemediler ve katılmadılar. Bilinmelidir ki eğer Şianın iddia ettiği gibi -haşa- ilk 3 halife mürtet, münafık veya gaspçı bile olsaydı ilk yapmaları gereken şey kamuoyunun desteğini almak için göstermelik dahi olsa bu namaza katılması olurdu. Öte yandan Beni Sakife diyaloglarına bakıldığında buradaki toplantının çok uzun sürmediğini tahmin etmek güç değil. Mademki Eliaçık'a göre Allah Resulünün (s.a.v.) cenazesi 3 gün ortada kaldı. İlk günden sonra serbest kalan ashabın bu cenazeye katılmaması ancak Şii teorinin dediği gibi münafıklık, mürtetlik veya gaspçılıkla açıklanıyor olsa gerek. Halife seçildikten sonra namaza iştirak etmemenin önünde bir engel kalmıyordu. 

2. Buradan, Eliaçık'ın rivayet aleyhtarlığının göstermelik olduğunu, isteyince uydurma rivayetlere yapıştığını görüyoruz. Eliaçık, bu iddiasında aslında ucu sahabeye ve onların Resulullah (sav)’ye olan sevgilerini sorgulamaya götüren eleştirilerde bulunmuş oluyordu. Bir anlamda Resulullah’ın vefatına ve cenazesine katılmak yerine sahabenin halifelik seçimiyle uğraştığı veya Resulullah vefat ederken Medine’nin kendi işlerini ve düzenlerini bozmadığı ve hatta cenaze namazına bile rağbet etmediğini iddia ediyordu.

Peygamberin Cenaze Namazını 17 kişi kıldı" iftirasına cevap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder